Laat het doek niet vallen

Begin juli wordt bekend dat meer dan vijftig podiumgezelschappen vanaf 2025 geen meerjarige subsidie meer krijgen. En dat ze daarom verdwijnen. Tijd voor actie. Daarom maakten we samen met Swerk een actiesite voor de NAPK. #laathetdoeknietvallen

NAPK lanceert campagne ‘Laat het doek niet vallen’

De Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten (NAPK) lanceerde begin juli de campagne ‘Laat het doek niet vallen’. Deze campagne is een reactie op de financiële uitdagingen waarmee veel podiumkunstgezelschappen geconfronteerd worden door bezuiningen. Door middel van de actie kunnen fans en volgers hun steun betuigen aan de gezelschappen en zo helpen aandacht te vragen voor de moeilijke situatie waarin ze terecht zijn gekomen. De campagne roept iedereen op om de stem te laten horen en solidariteit te tonen met de podiumkunsten in Nederland.

We halen het doek op

De website achter de campagne is laathetdoeknietvallen.napk.nl en fungeert als platform om reacties te verzamelen. Op de site kunnen bezoekers hun steun betuigen door een bericht achter te laten. Op de site worden alle reacties verzameld. Het doel is om een breed draagvlak te creëren en zo de aandacht van beleidsmakers en het grote publiek te trekken. Op de website worden bezoekers aangemoedigd om vrienden en bekenden op te roepen om ook hun steun te geven, onder de hashtag #LAATHETDOEKNIETVALLEN.

Drukbezochte site

Voor de ontwikkeling van deze campagnewebsite heeft Studio Claro samengewerkt met de NAPK en Swerk. De NAPK, de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten, vertegenwoordigt de belangen van de podiumkunstensector en zet zich in voor het behoud en de ontwikkeling van deze sector. Swerk, een creatief bureau gespecialiseerd in digitale oplossingen, heeft de technische realisatie van de website voor zijn rekening genomen. De bedoeling is om een actieplatform te creeëren dat niet alleen functioneel is, maar ook de boodschap en het doel van de campagne krachtig overbrengt. De site wordt druk bezocht.

Team:

Account: NAPK (Marlies Oele)
Illustratie: Claudia Dominguez
Concept: Sicko van Dijk
Bouw: Swerk (Mike de Graeve)

Bekijk ook vergelijkbare cases:
• NAPK activiteitenverslag (2017)
• Champagne voor de podiumkunsten! (2020)
• #metoo in het theater (2018)

Studio Claro

Zoeken op deze website