Rondom de luchthaven is de auto dominant
Het gebied rondom Schiphol is de thuisbasis voor veel verschillende bedrijven. Naast bedrijven die zich met logistiek en cargo bezig houden vind je er ook veel dienstverleners en internationale hoofdkantoren. Deze bedrijven variëren van kleine start-ups tot grote multinationals die een plek hebben op één van de 14 bedrijventerreinen. Op dit moment is de auto het favoriete vervoermiddel voor veel werknemers in de regio Schiphol. Van de 100.000 mensen die in Groot Schiphol werken, komt 67% met de auto.
Leefstijl gerichte campagne voor blauwe forens
De campagne van Groot Schiphol Bereikbaar richtte zich op de doelgroep van managers, projectleiders, accountants en ondernemers. Deze groep, in het BSR-model vaak aangeduid als de ‘Blauwe Reiziger’, wordt gekenmerkt door hun voorkeur voor controle, efficiëntie en prestatie. Ze zijn doelgericht, zelfverzekerd en houden van een uitdaging. Ze zijn meestal niet de eersten die nieuwe diensten omarmen, maar volgen snel als ze iets zien dat werkt.
Alles onder controle op de e-bike
De campagne promootte fietsen naar het werk en spreiden van werktijden als een haalbare en gunstige optie voor de ‘Blauwe Reiziger’. Het middelpunt van onze campagne is een commercial met een personage dat past bij het profiel van de ‘Blauwe Reiziger’. Het personage wordt gezien terwijl ze ervaart wat de voordelen van fietsen naar het werk en flexibele werktijden zijn: je bent lekker buiten bij mooi weer, komt fris aan op je werk en bent meteen klaar voor een presentatie aan de board.
Productie op locatie
Voor de productie mochten we in en om de luchthaven opnames maken. We gebruikten daarvoor locaties op het bedrijventerrein vlak bij Schiphol, de lange en rechte polderwegen waarlangs de hoofdpersoon fietst en de spottersplek waar je de vliegtuigen kunt zien landen en opstijgen. Op deze manier was de boodschap duidelijk herkenbaar als een boodschap aan mensen die een sterke binding voelen met de plek.
De commercial, die gebruikt wordt in externe en interne campagnes neemt je mee op de reis van de klant vanuit huis naar de plek van bestemming. De productie werd in en op Schiphol gemaakt met de volgende crew.
Team:
Opdrachtgever: Beaumont Communicatie & Management
Account: Groot Schiphol Bereikbaar
Adviseurs: Daniël Nagel & Anne Jonkman
Copy & Concept: Sicko van Dijk
Art & Design: Willy Sengers
Fotografie: Yasmijn Tan
Camera: Gerwin Polet
Productie & Regie: Mark Velema
Visagie: Wilma Scholte
Casting: Mooi Echt!
Model: Jeanet Martherus
Bekijk ook vergelijkbare cases:
• Hou vol Kerckebosch! (2020)
• Voor de verbinding (2020)
• Buurtskap de Tuunen (2018)